Näin uusi viikko hurahti jälleen käyntiin...viimeinen viikko ennen joulua ja pientä joululomaa. Sitä odotellessa....töissä meni mukavasti..jos jonkinmoista "haaveria" mahtui lasten päivään..mutta sehän on arkipäivää..! Olin jotenkin väsähtänyt ja "flunssaisentunteen" vallassa...en tiedä mikä lie vaiko perus maanantaimasis joten kroppa reagoi siihen..hehe..tai korvanvälit....tai niin onhan mun ukkokullalla flunssaa täs ollu ni jokunen pienehkö flunssapöperöinen sieltä tupsahtanut munki luo kylään..njoo ei kiitos sanon minä! Joulu tulee ja täytyy olla virtaa ja hyvää mieltä!

Huomenna mennään yhden ystävämme luokse suomenlinnaan (jossa he asuvat) viettämään hänen valmistujaisiaan..ajattelinpa sitten leipoa hänelle MARIANNE TRYFFELEITÄ lahjaksi. Ohjeen otin täältä:

Noi oli kyllä helppo valmistaa..tarvitset:

*Tummaa ja vaaleaa suklaata(200g),kuohukermaa(2dl),marianne rouhetta 1pss(150g),kakaojauhoa(1,1/2dl) ja perunajauhoa (1/2dl).

Valmistus:

*Keihauta kuohukerma kattilassa,ota kattila pois liedeltä..lisää joukkoon pilkotut suklaanpalat ja sulata suklaat kuohukermassa samalla sekoittaen.

*lisää mariannerouhepussi ja sekoita...Laita seos kylmään jähmettymään..(älä anna taikinan mennä kovaksi,mutta sellaiseksi että voit hyvin pyöritellä siitä palloja). En katsonut aikaa..seuraile vain milloin seos on sopivaa..jos et tiedä kannattaa kokeilla pyörittää palloja niin huomaat sen. (mulla oli ekalla kerralla viel liian löysää eikä siitä tullut palloja..annoin olla siis kauemmin..) Kannattaa laittaa pakastimeen..jähmettyy nopeampaa..(itse kokeilin ensin ulkona,mutta ei se oikein ollut riittävän hyvä kylmyyden kannalta..)

seos on tämän näköistä

*Sekoita peruna-ja kakaojauho kulhossa. Kun seos on jähmettynyt..nostele teelusikalla pieniä nokareita lusikkaan ja pyörittele käsissä niistä halkaisijaltaan n.2cm kokoisia palloja. Pyörittele pallot jauhoseoksessa..(perunajauho pitää mariannetryffelien pinnan mattaisena..).

jauhoseos

*Lopuksi laita kylmään ja tarjoiltaessa ripottele tomusokeria tryffelien päälle.

valmiit marianne tryffelit

...anyway...mulla on tänään synttärit...täytän huikeat 21v.! Senpä kunniaksi kävin ostamassa töistä tullessani meille leivokset..ja sen kanssa juotiin teetä...

Tee valmistelut...ukkokultani lempitee..pirkan sitruunatee..ja mun lahjateesettini jonka sain yhdeltä lapselta..joulutee,omenainen purnukka ja sydän teesihti.
Sitten päästiin herkuttelemaan ja nauttimaan lämpimistä teistä! ...katsottiin siinä samalla frendien ensimmäistä tuotantokautta..(jonka sain ukkokullaltani synttärilahjaksi). Noi frendit on aika pöhkön hauskoja..varsinki se jakso mikä katsottiin.. 

Friends Season 1 DVD.jpg

muitakin lahjoja oon saanut..mun siskoilta,mummulta ja vaarilta ja vanhemmilta. En nyt jaksanu kaivaa kaikkia esiin ja ottaa kuvia mutta sain mm.jouluiset sukat,muumiharja,kynä,kynsilakkaa,ihokimalletuoksua,rahaa,lumiukko dvd,korvakorut...

ps.mun ukkokullallakin on nyt blogi..tosin vähän eri aiheesta..http://vaurastumisenakatemia.wordpress.com/..käykää tsiikaa.

loppuun mun posetusta ja "sekalainen seurakunta" kuvatus..

kalenteriluukkuja..(suklaalevy,possu ja pikku purnukka..),lahjapaperia,joulukortteja

Iltoja kaikille!

:lla Sofia